Lutt skrev:
Nej inte av dig.

Var det en akitavalp eller inte? shiba, shikoku för visst är det någon slags japansk inu på bilden[:o]

Jaha... Sorry missade det... Som sagt... Eurasier.. En ny ras framtagen för sina coola egenskaper... Samojed och chow chow i + en till som jag inte kan stava till... Pappan Harry Potter är hela 45 kg stor och mamman bara 20 kg. Mamma ser ut som en räv och pappa som en gråhund ungefär. De är från Leijonbol.

De bryr sig inte så mycket om att bråka med andra hundar men klarar av att försvara sig om de bli påhoppade. De skäller inte så mycket som många andra spetsliknande hundar, de kan gärna lyda matte och husse och gör inte allt för mycket uppror.. De gillar inte att bli lämnade ensamma och är inte så sociala med främmande, där måste de tränas...
Detta var lite generellt och lättsamt.. Det finns ju givetvis individer och en massa fler rastypiska egenskaper...

Vi blir bonusfamilj men det är mammas hund... Jag har ju min lilla "värsting" :D son på snart 4 år så jag hinner inte med valp... [:-174]