erikthur skrev:
Precis vad jag menar att svenskarna skall ha så svårt att förstå vad som menas med mobbing. Det finns dom som litar på svenska wikipedia och dom som har vidare vyer.

Engelska Wikipedia tar dessutom upp det faktum att flera andra språk har missat poängen med ordets ursprung:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobbing

Men vänta nu här.. Du kan inte på allvar mena att du är utsatt för mobbning? (Helt ointressant i frågan, men mobbing kan absolut handla om EN människa som trakasserar annan. Bläddra i diverse ordböcker.)

Jag verkligen inte förstår mig på dig. Du menar att du kan behandla andra hur som helst, men ska själv behandlas med respekt? Du har inte varit saklig i tråden, utan gått till diverse personangrepp.
Iaf jag reagerar starkt när jag ser vuxna människor agera såhär. Jag får för mig att människor som uppnått den åldern ska ha lite mer känsla och vett.

Jag kan skriva en uppsats över allt du (och Kramfors) kräkt av dig åt oss rottweilerägare, men det kommer inte att göra någon lyckligare. Jag kan inte tala för alla de rottweilers som finns i vårt samhälle. Jag kan bara tala för mig själv och min egen. Men det känns jävligt orättvist att förväntas att bara ta all skit som du (ni) kastar över oss. När vi svarar tillbaka med samma mynt, då kallas vi mobbare.
Så länge du (ni) roar er med detta så är ni ingenting annat än troll (dvs mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog. Citerat från Wikipedia, se tidigare länk).
Det är sin sak att ha sin åsikt, det är fritt fram att tycka och stå för det. Men att därifrån ta steget till att medvetet förnedra och skriva ner andra som inte har samma åsikt är långt.
Håll dig (er) till att vilja förbjuda en ras. Men låt andra tycka annat utan att för den sakens skull smutkasta med öknamn och saker tagna ur luften.
Konfrontera mig med saklig fakta och jag kommer att bemöta dig (er) med detsamma.

Bemöt andra som du själv vill bli bemött. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Ge respekt om du vill ha respekt.