Faktum är att den här tråden börjar bli riktigt intressant - av en orsak som inte alls har med ämnet att göra: definitioner. Ska man komma någon vart måste alla vara överens om vad som menas med naturligt, normalt- t o m våldtäkt måste defineras.
Ta bara "normalt beteende" - låt oss säga att alla kan enas om vad beteende är (dvs hur någon, människa eller djur, uppför sig). Sedan kommer det svåra - vad är "normalt"? Ska man ta det statistiska måttet, dvs jobba utifrån t ex +/-3 standardaavikelser? Och vad i beteendet mäter man, under vilken tidsrymd? Kan man t o m hitta vetenskapligt belagda uppgifter? (Förutsatt att man är ense om vad en vetenskapligt belagd uppgift är, givetvis).
Tyvärr brukar det vara så att innan man kommit så långt att man ens försöker hitta ömsesidigt accepterade definitioner så havererar argumentationen, kanske för att det blir för jobbigt, vad det jag. Här verkar det vara på g, få se hur långt ni kommer!
Obs den totala avsaknaden av smileys, alltså har jag inte skämtat ens en gnutta. Eller varit sur, full, ful, ironisk, kär, generad....... Tydligt nokk, hoppas jag.