Katharina skrev:Jag tror nog att vi kan utnämna Azur till Zoopets mest allmänutbildade och klartsynta medlem...
Jag tycker om när han kliver in och benar ut en diskussion som vi andra har trasslat in oss i..
Jag tänker precis som Azur även om jag uttrycker mig som en barnslig 5-åring i jämförelse. Exakt det som Azur skriver försökte jag också förmedla med mina löjliga jämförelser med pedofili och att den starkaste tvingar sig på svagare.
Vi har väl utvecklats förbi djurstadiet! Det är väl hela poängen med mänskligheten. Vi kissar och bajsar inte på golvet längre.. utom Gudrun Schyman då... :D
De sjuka värderingar vi har att mannen ska gå runt och grymta som en brunstig tjur och kvinnan ska vara ett undergivet offer är väl någonting som vi borde arbeta för att få bort i vårt samhälle. Jag anser fortfarande att offermentaliteten och mannens överlägsenhet/påtvingade överlägsenhet finns kvar sedan kristendomen kom hit..
Det är jättesynd om er killar som måste springa omkring och brösta er och inte kan föra en djupare dialog med varandra utan bara när ni pratar med oss tjejer.
De gyllene undantagen är de vi tjejer tycker bäst om... [:-174]
- Det är genom att trassla in sig som man får nya insikter och kunskaper.