Katharina skrev:Nej, men allvarligt. Hur vanligt är det med en kvinnlig våldtäktsman/kvinna??? Hur många procent gissar vi på då???
0,000000000001% eller vad tänker vi oss???
Inte en aning faktiskt! Förmodligen fler än 0,000000000001%... I mitt inlägg som du citerade resonerade jag kring sexuella övergrepp!
Micke_A skrev:
Som sagt tror jag mörkertalet är stort, på grund av det som A C-son beskriver, berättar en man att han har blivit sexuellt utnyttjad av en kvinna, så blir han utskrattad, så många håller nog tyst. Alla "vet" ju dessutom att män alltid vill ha sex :rolleyes: Så som A C-son skrev, han skulle ha varit tacksam, ungefär.
Mörkertalet är säkerligen stort när det gäller både kvinnliga och manliga offer.
Statistiken bör dessutom bygga på fällande domar och då kan man ju undra hur sannolikt det är för en man att få ett övergrepp bevisat i domstol. Om det förefaller svårt för kvinnor att få sina versioner styrkta med bindande bevis så handlar det då istället ofta om att ord står mot ord och hur svårt är det då inte när det gäller en man som "alla" vet är större och starkare att övertyga en jury om sin utsatthet?