Micke_A skrev:Hur många procent det är vet jag inte, och egentligen är det inte särskilt intressant, eftersom det troligaste är att det alltid överväger åt ena eller andra hållet, det är nog sällan det är 50/50.
Visst, män begår kanske fler brott än kvinnor. Men om man intalar nå´n tillräckligt mycket att han är hemsk, och otäck, och så vidare tillräckligt mycket (som samhället gör med killar), så tröttnar man till slut, och orkar inte säga emot längre, utan bestämmer sig för att ge dem rätt, de som berättar för en hur man är, eller rättare sagt, de som tror att man är på ett visst sätt bara för att man är man. Kanske tror de t.o.m själva på det efter ett tag, att de faktiskt ska vara så´na för att vara normala. Kvinnor å sin sida får lära sig se´n de är små att de ska gilla rosa, vara snälla och kramiga, och gråta när de ser en romantisk film. Män å andra sidan "får" inte göra det, för det är inte "manligt". Som man matas man med helt andra bilder för hur man ska vara. Hade det varit tvärtom, att kvinnor får lära sig av samhälle, föräldrar, skolor, media, och så vidare, att de ska vara hårda och tuffa, och inte visa känslor, hade det nog varit tvärtom.
Ja, men verkligheten ser fortfarande ut som den gör och därför kan man inte skrika att kvinnor faktiskt också gör dumheter.
Män våldtar mycket mer än kvinnor, våldtäktskvinnor måste vara försvinnande få.
Jag tror att kvinnor får ut mer av att var småjäkliga på jobbet t ex och känna makten sådär. Jag tror rent av att makemisshandel är vanligare isf.. Jag vet inte hur det ser ut i homosexuella förhållanden mellan kvinnor. Kanske är det vanligare där, där en "i kläder" mannens roll???
Sexuellt våld från kvinna mot man tror jag är mycket, mycket ovanligt. Men det är min tro, sen får ni tro vad ni vill.
Vi har inte ens börjat att prata om hormonernas inverkan... [:o] Vi lipar och ni slåss.. Ja ja... hej o hå...:D
Nu ropar kudden på mig.. Godnatt Micke..[:-174]