Katharina skrev:Ja, men verkligheten ser fortfarande ut som den gör och därför kan man inte skrika att kvinnor faktiskt också gör dumheter.
Män våldtar mycket mer än kvinnor, våldtäktskvinnor måste vara försvinnande få.
Jag tror att kvinnor får ut mer av att var småjäkliga på jobbet t ex och känna makten sådär. Jag tror rent av att makemisshandel är vanligare isf.. Jag vet inte hur det ser ut i homosexuella förhållanden mellan kvinnor. Kanske är det vanligare där, där en "i kläder" mannens roll???
Sexuellt våld från kvinna mot man tror jag är mycket, mycket ovanligt. Men det är min tro, sen får ni tro vad ni vill.
Vi har inte ens börjat att prata om hormonernas inverkan... [:o] Vi lipar och ni slåss.. Ja ja... hej o hå...:D
Nu ropar kudden på mig.. Godnatt Micke..[:-174]
Jag säger inte emot att män begår flest brott, det måste ju överväga åt nå´t håll, det är samhällets bild på män och kvinnor, och hur ska bete sig, och faktiskt beter sig, och hur de skulle bete sig om de inte matades med könsroller, som jag tycker är lite omodern. Det har inget med att försvara alla män, och snacka ner kvinnor att göra, är det nå´n som är för jämställdhet, så är det jag, det är det som är problemet, jag vill att både män och kvinnor ska ses med samma ögon, och tyvärr görs det inte alltid, ibland till männens nackdel, och ibland till kvinnornas nackdel. Vi är alla människor. Kanske är det lite som du säger, att män och kvinnor försöker visa sin makt på olika sätt ibland, men på det hela taget funkar vi nog likadant.
Men frågan är om det är verkligheten vi ser, jag tror att om alla mörkertalen kom ut i ljuset så skulle siffrorna helt plötsligt se lite annorlunda ut, kanske inte så att fler kvinnor än män begår brott, men att betydligt fler kvinnor begår brott än som det ser ut nu. Vem som misshandlar och blir misshandlad handlar som sagt inte bara om fysisk styrka, utan även om vem som får det psykiska övertaget, och hur många män som blir attackerade av sina fruar, skulle säga att de blir det, när de vet att de förmodligen skulle bli förlöjligade, och inte trodda? En av de värsta grejer jag har sett när det gäller misshandel, var ett ett fall i USA, där ca 30 tjejer hoppade på en ensam tjej och sparkade ihjäl henne.
Vissa feminister skulle nog gilla inslaget på Animal Planet nyss, en marulkshona, som är 10 gånger så stor som hanen. Hanen biter sig fast på honan, och smälter se´n ihop med henne, och delar blodomlopp med henne, och förser henne med sperma.
God natt Katharina.