Till Ize. Ha ha.. jag tappade bort citatet och orkar inte skriva om :D

Du misstolkade mitt inlägg totalt. Jag pratade inte om vem som var mest förälder och att ens åsikter ändras. Jag talar om att naturen smäller till kvinnan med hormoner när hon väntar barn, som förbereder henne för att ta hand om och skydda ett helt nytt litet liv.
Hon kan gå ifrån att vara kaxig, frammåt, sportig till att inte ens kunna köra bil utan att krocka under graviditeten.
Doftsinnet blir känsligare för att skydda bebisen som har en helt ny liten näsa, smaken blir känsligare för att upptäcka dålig mat, höga ljud för att skydda de små öronen. osv..
Man ska alltså inte underskatta vad våra hormoner gör med oss och visst ska man som sagt, bejaka alla sina sidor tycker jag men jag anser inte alls att könsskillnaderna ska raderas ut.. Jag anser att vi kan få vara lite olika som våra hormoner skapar oss. Komplettera varandra ist för konkurrera med varandra..

När en pappa väntar barn så vaknar hans behov av att skydda sin familj och då är det jättevanligt att han börjar att jobba en massa för att dra in en massa pengar till familjen, medan hon går hemma och sliter håret av sig för att hon måste ta barnet hela tiden.[:o] :D
Min personliga åsikt är att båda föräldrarna behövs lika mycket under uppväxten för att komplettera varandra och båda behöver få vara i fred en stund varje dag så en ensam förälder blir inte lika bra som 2 och båda är oersättliga på sitt sätt.
Sen är det tyvärr så att ingen har oftast tid och ork att träna utöver att sköta jobb, hem och barn när man har småbarn.
Ojämlik frihet i förhållandet är uselt, tycker jag.

Kvinnans kontrollbehov som du skriver om är skapat av naturen. Om jag försöker beskriva: När barnet föds känner du det som att det är ditt hjärta som har kommit ut ur kroppen. Precis så.. Att amma är inte svårare än att lägga sin egen hand på bröstet, för det är en bit av dig som ligger där. Det handlar inte om kontrollbehov, det handlar om att lämna en kroppsdel från sig.
Att nervärdera kvinnans modersinstinkter till kontrollbehov är inte snyggt, tycker jag, känns som mansgrisar skapat det uttrycket.
Sen är det klart att det finns individer som går till överdrift och där kommer vi in på maktutövande,
kanske för att hämnas på en man som inte gav upp tränandet utan lät henne vara hemma och ta hand om allt medan han fortsatte med sitt liv, sen gnäller han när hon hämnas och alla hatar henne utan att se vad han gjorde. Det är bara sååå synd om honom. Alla mynt har 2 sidor, man är 2 om att träta.. och det är barnen som kommer i kläm...
"Gå en mil i mina skor innan du dömer mig", har jag citerat indianordspråket förrut.. Det är så sant, tycker jag. ;)
(Jag kan tillägga att jag aldrig har lagt beslag på barnen). :D Det lät nästan så.. :D

Jag anser inte att kvinnor är lika potentiella våldtäktsmän, men det är min åsikt som jag får ha. Du får ha din. [:-174][:-174][:-174]