ize skrev:
Jag dömer inte dig, tror vi menar samma sak men pratar lite om varandra :D
Väl medveten är jag om hormonernas fruktansvärda kraft, men tankens kraft är jäkligt stark den med. Jag håller bara inte med dig om att det är "naturligt" att mannen FÅR försvinna iväg (för jag tror att det rätt ofta är en flykt, inte alltid hormonstyrt).
Jag försvarar inte flyende/bekväma män, men jag försvarar inte heller kvinnor med modersinstinkter som fått gå över i kontrollmani.
Ärligt talat tror jag att fler ifrågasätter mannens agerande idag än kvinnans om en sådan sak kommer upp. Det är nog rätt få, iaf i min bekantskapskrets, som skulle hata henne utan att se hans del i det hela..
Bra att vi kan enas om att vi får ha våra åsikter, men visst är det kul att omvärdera/stöta och blöta dem ibland? Jag får återkommer när/om jag får barn så får vi se om jag håller med dig mer :D
Ja, jag i stort menar vi samma sak. Över hormonerna styr inte viljan men viljan kan ju givetvis kämpa emot... De vet ju alla tjejer 1 gång i månaden.. :D Men det skulle vara intressant med mer forskning i området. Det mest tragiska är ju undervärderingen av puberteten. Då alla hormoner ska komma till kroppen. Vilken stor grej, mycket större än klimakterie när de ska ur kroppen. Och under puberteten ska hela din framtid avgöras i högstadiet och gymnasiet.. När du är som en stinn hormonbomb... :D ;)
Nej, det är inte naturligt med flyende män men om det pratades mer om det så skulle han inte känna sig så udda/usel och om han kunde ventilera sin panik så skulle den inte bli så stor. Det är synd om alla blivande pappor som inte har någon polare som redan har gått igenom det och som de kan prata med. Män kan ju också behöva prata, var min mening.
Jag säger återigen att jag inte anser att det handlar om någon moderlig kontrollmani. Jag tycker att uttrycket visar på stor kvinnoförnedring eller nedvärdering.
Jag tycker att det är en knäpp individ vi talar om, inte en kvinna med modersinstinkter. Antingen en sjuk eller mer troligt en försmådd och överväldigad med sårade känslor människa. Ingen sund förälder låter barnen lida, vare sig kvinna eller man. Det har inte med fader eller modersinstinkter att göra. Hemskt att det är så myntat i samhället detta... :(
Det låter som att du har fått i dig din beskärda del av könsroller och könsindelning.. :D
Ja, jag vet inte vad omgivningen säger. De brukar hålla på den de är vän med i första hand. Men jag brukar försöka hålla mig neutral, man måste inte ta ställning i andras bråk, tycker jag. Det är deras grej. Men generellt i samhället så tycker jag att mannen så ofta ses som så gullig och kommer undan med det mesta. Kraven är inte lika stora på honom, än. Det kommer nog mer och mer.
Ja, det är kul att få och ge intryck... [:-174][:-174][:-174]