Mumin skrev:Hon är en Chinese crested powder puff, eller helt enkelt en kinesisk nakenhund, fast med päls.
Anlaget för nakenhet är ett mycket gammalt anlag som troligen uppstod i Afrika för minst 4000 år sedan. Det har sedan spridits till flera kontinenter och det finns nakenhundar både i Sydamerika, Asien och Afrika.
Det är ett dominant letalt anlag, vilket betuyder att det bara behövs ett anlag, antingen från modern eller fadern för att avkomman ska bli naken. Om valpen får två anlag dör den redan som foster.
Får den inget så blir den hårig, en pudervippa, och det är det vår Capella är.
Intressant!!!
Dysnomia skrev:*S*
En schäfer för din ära då! Jodå, hon var rasren. Men hennes öron följde inte riktigt rasstandard.. ;)
Vilka sötnosar du har... Kul att din karl också håller på med hundar, var det så ni träffades???
Men jag måste invända när du rekommenderar en Mellanpinscher till Micke som inte har haft hund förrut.. De är väl jättesvåra??! Massor med vilja och energi.. Man kan ju bli alldelles matt bara man tittar på en.. ;) :D De är ju värre än en boxer.. ;)
Mycket bra initiativ med en hundtråd.. Zoopet har haft alldeles för lite hundtrådar hittills..
Jag hade besök från skönheten på min avatar idag. Hon är fortfarande blyg för min 4 åring som gärna skriker och springer efter henne. Vi försöker få honom att ta det lugnt med han är ju i en provocerande ålder också... Men hon vänjer sig väl när hon ska bo här en vecka i slutet av maj, hoppas jag...
Jag har aldrig varit med om att vänja valp vid småbarn när valpen inte bor hos en.. Tips??[:-174]