Katharina skrev:

Vilka sötnosar du har... Kul att din karl också håller på med hundar, var det så ni träffades???

Men jag måste invända när du rekommenderar en Mellanpinscher till Micke som inte har haft hund förrut.. De är väl jättesvåra??! Massor med vilja och energi.. Man kan ju bli alldelles matt bara man tittar på en.. ;) :D De är ju värre än en boxer.. ;)

Mycket bra initiativ med en hundtråd.. Zoopet har haft alldeles för lite hundtrådar hittills..

Jag hade besök från skönheten på min avatar idag. Hon är fortfarande blyg för min 4 åring som gärna skriker och springer efter henne. Vi försöker få honom att ta det lugnt med han är ju i en provocerande ålder också... Men hon vänjer sig väl när hon ska bo här en vecka i slutet av maj, hoppas jag...

Jag har aldrig varit med om att vänja valp vid småbarn när valpen inte bor hos en.. Tips??[:-174]

Det där är våra gamla hundar som vi dessvärre inte har kvar längre. Rottweilertiken hade jag när vi träffades. Sambon är uppväxt med hund, men att ha hund på det sätt som jag har var nytt för honom (dvs att jobba med dem). När han flyttade in så skaffade vi schäfern, en problematisk omplacering som blev helt underbar. Tyvärr klarade hon aldrig att dra ner på tränandet när barnen var yttepyttesmå, så vi blev tvugna att sälja henne.
Lurade alltså in sambon i bruksträsket! :)

Nej, mellanpinschern är inte speciellt svår. Visst vill den ha en bestämd husse/matte och konsekvens är ju viktigt och visst vill den få röra på sig en del och använda huvudet. Men så är det ju på de flesta raser.
Säker på att det är just mellanpinschern du tänker på? För det låter mer som du beskriver dvärgpinschern.. ;)

Har inga tips på bekymret med valpen mer än att ta det lugnt och inte göra "en affär" av det hela. Låt sonen ge mat (om hon gillar det) och stå för andra lustfyllda aktiviteter, så blir han nog en intressantare person. :)