Gaffel skrev:
Det som du och jag och många med oss uppfattar som utstrålning hos andra människor är attraktion, dvs fysisk tilldragelse, i dom fall den är biokemisk är den baserad på lukt(dvs feromoner)

På samma sätt som våra kära fiskar blir mottagliga för parasit relaterade sjukdomar vid stress reagerar vi människor och kan tillfriskna lättare om vi bryter oss ur den depression som exempelvis "dödsdomen" cancer kan framkalla, utrycket "att hamna på sjukhus är lika med döden" var ju inte för allt så länge sedan en vedertagen sanning i många svenskars ögon, så övernaturligt nej, snarare helt naturligt.

Jag kan på några sekunder känna om jag gillar en kvinna eller inte och det har inte med attraktion att göra. jag är inte attraherad av kvinnor.. Det kan vara på avstånd så det har inte med lukt att göra.. Det är utstrålningen, glöden runt människan.. Jag ser den inte mer än alla andra (tyvärr) men jag är medveten om den... som alla andra är.. :D

Nej, du missförstår mig. Jag menar inte att det har med övernaturlighet att göra att någon tillfrisknar, jag menar att det finns en massa saker som vi vet finns men som vi inte kan förklara.
Vi vet att det finns dödsdömda människor som helt mirakulöst tillfrisknar och vi vet att det har med den mentala inställningen att göra. Men vad är det glädjen/lugnet/friden/tron/kraften eller vad det nu är, sätter igång??? Hur sätter tanken igång processen att döda celler.. Kan jag med min vilja och tanke döda eller laga dött i min kropp??? Mycket spännande detta och inte ett dugg övernaturligt.. Det tycker iofs inte jag att spöken, andar, energier osv är heller... :D

Jag vill återigen säga att jag tycker att det är fel att säga att man inte tror bara för att man inte har varit med om det. Man kan säga att man inte vet eller aldrig har märkt nått.. Tänker jag... ;) [:-174]
Det är egentligen fel att säga att man inte tror på gud heller, kom jag på nu, det mer rätta vore att säga att man inte är troende. Egentligen använder vi ordet lite fel när det gäller sådant här.