hehe, så snyggt vet jag inte om det är, är lite provisoriskt. har en del alger nu också. menmen. jag läste artikeln om artemiakläckning, så jag får väl testa det. verkar inte vara alltför krångligt. ska jag försöka "spruta" ut dom i yngelstimmet då eller?

blev lite skraj när jag kikade in i karet förut, fanns inte en endaste "larv" kvar på filtret! tänkte att dom hade käkat upp dom, men så började jag glo på alla blad o rötter o hittade hela högen på ett litet blad =o) föräldrarna möblerar om.

mm, låter föräldrarna vara kvar så får vi se hur det går. dom har skött sig riktigt bra hittills verkar det som. dock lämnar dom alla sina småttingar när jag närmar mig akvariet - då vill dom ha mat precis som vanligt. är det normalt?

tack för alla svar!

Det går nog bra med ynglen när föräldrarna lämnar dom eftersom du inte har andra fiskar som kan äta upp dem under tiden. Dom flyttar om för att minska risken för att restprodukter ska bilda gifter mm som skadar ynglen...

Ja, artemian sprutar du försiktigt in i stimmet. Börja mata ca 12-24 timmar efter att dom blivit frisimmande då brukar dom börja äta ;)