Min äldsta dotter var liten och vi hade varit i sandlådan, som vanligt, och gick hem och åt lunch, som vanligt och därefter somnade hon, som vanligt, och jag satte på min favoritserie och kopplade av, som vanligt.
Plötsligt får jag för mig att resa mig mitt i programmet (fanns inga reklampauser då) och gå in och titta till henne trots att jag inte hade hört något, (hände aldrig). Så ligger hon och feberkrampar. Hon har helt utan förvarning fått 40 graders feber. Jag kunde slita av henne kläderna och ut på balkongen och bryta krampen... Vilken tur att jag gick in!

Jag hade varit ute och rökt på balkongen, mitt ex hatade lukten så proceduren att göra sig stankfri var omständig.. :D Han hade slängt min askkopp så jag fimpade i blomlådan innan jag hann köpa en ny..
En kväll när alla sov och jag hade tittat på en film, tagit en cigg och gjort mig i ordning så får jag för mig att ta en cigg till, det hände aldrig!!! Då brann det friskt i den torra blomlådan och vi hade konstgräs på balkongen så det hade brunnit bra i lägenheten om jag inte upptäckt det.. (Vilken tur att jag var sååå röksugen just då..)

Jag var med en vännina på Cypern och partade för ett gäng år sen... En kväll hade vi ätit på kinaresturang och sen partat som vanligt. I den värmen blir man ju aldrig full utan lagom lullig [:-174] Vi bodde i Aiya Napa så det var ett attans liv på nätterna men lullig som man var sov man som en stock ändå om man väl somnat.
Den natten vaknar jag och det är alldeles tyst i rummet, jag lutar mig över golvet till min väninna och lyssnar, då ligger hon på rygg och kräks, helt tyst. Jag sliter runt henne och hon kräks ut över golvet och hostar länge och väl.. Hon hade fått matförgiftning och var dålig i 2 dar sen..
Vilken tur att jag blev väckt!!!
För det är det som händer tror jag..
Vi varnas och det gäller bara att man uppfattar det!!!