Jag säger bara fy fan va jävla stora papegojorna e..
Flytten gick bra med assistans av min son Oliver och min gode kamrat Otto med sin son John i släptåg, akvariet är ett 10 mm helglas som limmats av glasmästare här i Göteborg och tidigare gått som saltvattnens kar, ett mittstag och en dubbel 150 typ zoolineramp sköter ljuset.
Akvariet tömdes nästan helt och klockan halv fyralyftes fiskar, växter och lavastenar ur, det stora eheim 2028 Pro 2 slogs av och flyttades vattenfyllt med ett Tetratec UV 400, killen skickade alltså med ALLT, seras stora aqua-test-box, mat för över 1000:- kartong med jbl pro flora rotnäring, stor kartong med algo-stop depot, flaskor med protalon 707, den fetaste algmagnet jag någonsin sett(tunze powermagnet
Halv sex slängdes akvariet upp och den blöta sanden östes i, vattenfyllde till hälften och dunkade i 60 ml nitrivec innan vi drog igång 2028'an(jävlar vilket bra filter) samt mitt hemmabyggda 1250/1018 och det var dax att plantera växter och lägga ut rötterna och stenarna och och och och och..
Klockan sex slog jag på vattnet och har nu fyllt så att jag har 15 cm tillgodo, koppade in ancistrusen på 7 cm och dom 2 vändmalarna på 15 respektive 18 cm, kvart över sex var det ciklidernas tur, den största är 22 cm..
Halv sju var vattnet var så grummligt att det nästan inte gick att se fiskarna när dom gled förbi frontglaset, testade vattnet, pH7(samma som i kranen) ingen ammoniak ingen nitrit, släckte ner och gick ut i parken och grillade, kom in nu klockan elva och tittade till akvariet och grumset har lagt sig och vattnet har börjat klarna..
SKÅL! :p
Fisktransportlådor och påsar "lånade" av GoodhemsZoologiska och liten släpkärra från Preem Jaegerdorff som bjöd på 2 timmar extra.