Jag vet att det är litet, men jag är inte för de där stora klumpiga.. Bor litet och ett 30L är det jag får plats med.. Det är inte till för att odla stora fiskar i utan som en del av rummet och skänka det lite liv. Förstår att det retar en hel del djurvänner, tro mig, jag är mest aktiv inom en annan del av djurvärlden och det finns en del som inte tänker som "en själv", men en eller två fiskar på detta utrymme torde väl inte skada någon, varken akvariet eller fiskarna?..
Tack för tipsen om tetror och slöjstjärt.. Det är kanske inte det jag bör ha nej. Jag ska inte ha silverhaj (det är så de heter ja) då de på kroppsformen gärna vill ha större för att simma och trivas, jag har läst på.
Oj är grodan så glupsk? Kanske man ska lära den lite hyfs? ;-)
OT: de "akvarier" som fungerar som tavlor på vissa ställen måste ju isf vara fiskplågeri om något.. Där lever allt från guppies till tetror och de där slamsugarna (gråbruna med sugkoppar till mun).. de verkar då inte större än 50L (jag kan ha fel) och ser ut att typ knappt kunna vända sig då karet är inte bredare än en plattv i vissa fall..