KoiKe skrev:Jo precis så är de :) men tycker många av mina "vanliga" inte vill leka heller tex golden/auratus å dessa gillar jag också ju
Min stuartgranti hane är nog fullvuxen å honan också men inget har hänt på flera månader...men verkar som de varit lite lekaktivitet i karet nu dom senaste dagarna,även min eureka har hållt på lite men ingen rom i alla fall
Jag spara alla yngel jag får ..lägger dom i separat yngelkar å jo de blir en himla massa fiskar över :) min hongihona spottade 32 yngel häromdagen :) har lämnat kanske 50-80 rödzebror hos djuraffären denna veckan :)
ja det är olika sitt karet.. jag har själv den tre arter malawiciklider i mina 375 liter.. tycker lättare få yngel är socolofi och golden.. men inte lätt få yngel mkt för mitt karet för trewavasae.. vilka har du för trewavasae den har många olika den fiskar.. redtop?`mcat? occra? occra-chilumba? blacktop?? den har många olika kanske mer än 10 olika den för trewavasae.. hur mkt liter den för din stora karet??? den är roligt den ha malawiciklider heller.. jag har egna lättare få yngel är oxåå rödzebra, acei "marygold" annan oxåå där... den ointresserad att kanske den få i affäre för rödzebror där själv och så jag vill inte ta mera egna odling där så har nån yngel av golden o socolofi i natur med gömmer sig i stora 375 liter karet...