Kan ge en konkret, "fysisk" händelse. Något som fortfarande finns här.
Där jag bodde tidigare hade jag sovrummet på övervåningen. I sovrummet hade jag en tv. Om jag fick för mig att titta på tv/dvd på kvällen så fick jag ibland leva med att inte få göra det. Så fort jag startade tv:n så hoppade Eurosport igång. Tryckte över på kanalen jag ville se igen för att återigen hoppa över på Eurosport. Så höll det på tills jag gav upp och la mig tillrätta. Detta hände ungefär hälften av gångerna jag skulle titta på tv:n i sovrummet.
Efter flytten så stod samma tv i sovrummet. Under en månads tid var det lugnt och vi började fundera på om "han" inte följt med i flytten och skojade om att han nog var vilsen nu, kanske retades med de som bodde på gamla stället. Så plötsligt en dag var "han" med oss igen. Efter flytten har "han" dock valt andra aparater att mixtra med och sovrumstv:n fungerar felfritt.
Under en dag hade "han" tagit både min tvättmaskin och symaskin "under besittning". Jag kom inte in i tvättmaskinen, luckan gick inte att öppna. Symaskinen fungerade inte alls, den lät illa som tusan och sydde allt annat än snyggt. Eftersom tvätten var tvungen att hängas och jag hade gardiner som jag var tvunget att sy, så ställde jag "honom" mot väggen. "Låt bli min symaskin och min tvättmaskin, jag behöver dem verkligen idag!".
När jag sagt detta gick jag till hemmabion för att sätta på radion, varpå det var helt omöjligt att få radion att stå på. Hela tiden ändrade den sig till disc. Så jag provade några gånger, skrattade och sa "visst, ta radion, bara jag får tvättmaskin och symaskin!". Gick och öppnade tvättmaskinen, hängde tvätten och satte mig och sydde gardinerna på en felfri symaskin.
"Han" finns fortfarande kvar här, även om han numera hålls ganska kort. Vi gillar dock hans upptåg och bus och skrattar med honom när det händer saker.. :) Han håller sig till att mixtra med tekniska prylar och har inte velat visa sig för mig eller på annat sätt visat sin existens.
Han är/var till stor hjälp för mig att "bevisa" för min skeptiska sambo att det finns något mer än det logiska.