Har svarat Anders.;)
Jag har ju varit ledig sedan i torsdags så jag har haft lite tid till karen.
Nu har jag planterat om i det lilla så det får rulla på, kollar bara nitriterna och så jag skall jag sätta igång med det stora. Filtret, filterkuberna, biobollarna skall i bakom bakgrunden. Och så lite sand framför. Rötterna ligger i blöt i badkaret sedan några dagar.
Sedan skall jag klippa myggnät, doppa det i silikon och torv och lägga bakom rastern närmast utblåset på baksidan. När det gäller de två andra rasterna skall jag på något sätt försöka få dit myggnät på utsidan eftersom jag inte kommer åt på baksidan. Detta för att ev framtida yngel inte skall kunna slinka igenom rasterna och hamna bakom bakgrunden.;)
För rastern närmast utblåset:
Jag tänkte helt enkelt klippa en bit filtermatta, större än hålet för rastern, lägga en bit myggnät så jag kan vika det runt filtermattsbiten, doppa hela härligheten i silikon och därefter torv och klämma dit den.:)
Tror ni det funkar?
Jag märker att jag blir mer och mer inne i detta med akvarium för jag tycker det är så himla kul. Även fast jag inte egentligen kommit någonstans än. [:o] Men jag ser inne i mitt huvud hur jag vill att det skall komma att se ut.:D