Johanski skrev:På tal om läskiga saker:
Sömnparalys:
"[SIZE=3]En sömnparalys innebär att kroppen är förlamad medan man samtidigt upplever medvetandet som "vaket". Tillståndet kan inbegripa intensiva skräckkänslor samt en känsla av att något ondskefullt väsen finns i sovrummet. [/SIZE][SIZE=3]
[/SIZE]
MattiasL skrev:Ett ytterst obehagligt tillstånd som ofta ger upphov till spökupplevelser är sömnparalys- ett medvetendetillstånd då man fortfarande sover och kroppen är paralyserad, men medvetandet är vaket. Jag har själv upplevt detta hemska tillstånd, men är medveten om att detta är en hallucination. Huuuuuu! [:-41]
Det känns fortfarande som om skeptiker försöker att förklara bort övernaturligt med andra löjligt naturliga tillstånd.. Det är som att försöka förklara nageltrång med skoskav...
Detta som ni beskriver har en jag känner varit med om ett par gånger.. Jag tror personligen att det beror på någon inre otrygghet och stress som försvinner när man känner sig trygg och lugn.. Så var det för den jag känner iaf.. Det är något helt annat än det som jag har varit med om t ex..
Jag kan inte prata för vad eriahl säger sig ha varit med om.. Jag skulle också bli orolig om min sambo började gasta om något sådant i sängen..
Men återigen kan jag säga att om man råkar ut för något otäckt så är ilska det absolut bästa omedelbara försvaret eftersom man skickar ut en chockvåg när man blir arg, ilska är ju det kraftfullaste försvaret.
Indianerna säger ju att drömmar blir skickade på oss av onda andar och naturfolk har ju ett bildligt sätt att prata medan vi tolkar det bokstavligt. Detta gör att vi tycker att "moder jord och fader sol" verkar löjligt men det är ju inte bokstavligt de menar.
Faktum är att drömfångare fungerar. Det hade jag aldrig trott om jag inte varit med om det med min ena dotter och min mamma..
Jag vet inte om mardrömmar beror på att andevarelser skickar drömmar på oss eller om det är att vi tar upp jobbiga energier som åker omkring ute i vårt samhälle men drömmer ni mycket obehagligt kan jag verkligen råda er att prova en och efter några år kan de behöva renas och då hängde jag helt sonika ut min dotters och sen blåste jag rök på den men det finns säkert någon riktig rengöringsprocess hos proffsen... Sjukt men det funkar faktiskt!!! [:o] :D
Ps. Finns att köpa i en liten butik i Gamla Stan i Stockholm, på Västerlånggatan.. Ds.