Mick13 skrev:Jepp du har rätt jag tror att du har olika W (watt) tal på rören eller??? .
Nja, nog är jag oteknisk, men fullt så illa är det inte!;) Det två 15W-rör. Glimtändarna är 4-22W. Drosseln står det 1x30W på, så jag antar att även 2x15W i serie borde vara okej... Fast det är jag inte tillräckligt teknisk för att ha koll på!:D Men det borde väl räcka? Kan det dåliga röret "sno" mer spänning så att det inte räcker till för det andra? Eller sabba på något annat vis? Kanske borde köpa ett fräscht rör att testa med istället?
Mick13 skrev:Och byter du till en jorda kontakt så bytt sladd oxå så du får med en grön /gul tråd som skall skruvas in i ljusrampen chassi ram plåt (oftats märkt med en tre uddig gaffel eller eller likanande gogla på jordning så hittar du de olika betekningarna eller fråga i en lampbuitk eller el affär) så att även den blir jordad en liten säkerhets detalj :) men ack så bra och ha när det kommer vatten med i bilden.
Aha, det är så enkelt att fixa jord. Då ska jag fixa så det blir lite längre sladd också!;)
[quote=XenOn]Här har vi en expert på lampor :) Så dum jag känner mig nu efter alla mina improviserande inlägg i den här tråden. :D [/quote]
Gör inte det! All hjälp är så välkommen så!