[SIZE=3][FONT=Times New Roman][COLOR=#0000ff]2st Philips 58W/84o (båda rören funkar men den bakre lyser ej pga något med fästet)
Sylvania Gro-Lux T8[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Philips 58/89 Aquarelle[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Osram L 38 W[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=blue][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Arcadia, Marine Blue FMB 58[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black]Jag skulle bytt ut Sylvaniaröret och Osramröret (38W?)eftersom Philips TLD 84 är en förlaga på 89 om jag inte minns fel, och du har redan ett Aquarelle som funkar och så länge det lyser behöver du inte byta ut det.[/COLOR]
[COLOR=#000000]På det viset får du mer eller mindre samma ljus över hela rampen och det spelar ingen större roll var du sätter vilket rör, men det blir snyggast färg på fiskarna och växterna drar sig mot det starkaste ljuset och då hade jag satt dessa rör längst fram i rampen.[/COLOR]
[COLOR=#000000]Månbelysning bör du annars sätta långt fram i rampen eftersom du har BTN, så ljuset inte bara kommer över bakgrunden. Men å andra sidan är det lite svårt att sitta framför min dator och säga hur du ska ha dina rör, så det bästa är nog om du provar dig fram själv;).[/COLOR][/COLOR][/FONT][/SIZE]