Tant Nancy skrev:
Hur går det för dig Erik? Här går det finfint i alla fall, jag käkar min lågkolhydratskost, går inte ner i vikt men håller blodsockret under kontroll (tror jag... kollar sällan). Härligt Hba1c, är kul att se läkarens min när man presterar sådana värden *hihi* Men min läkare döljer sin min rätt ordentligt kan man säga, eftersom han inte vill acceptera min kost. Nu flyttar jag söderut* och hoppas verkligen att jag ska hitta en läkare som passar mitt liv.

*vi blir nästan grannar, i alla fall med norrländska mått mätt ;)

Senaste Hba1c var väl 4,4%. Skall på återbesök under hösten. Jag har haft B-glukos under 6,0 en gång på morgonen i alla fall. Oftast dock B-glukos numera av prediabetisk karaktär. Var dock nere en gång under 6,0 en morgon. :)
Men men idag testade jag om jag skulle kunna hantera en vanlig ostfralla men det skall jag nog låta bli - 11,6 blev det en timme senare. Över 11 är ju diagnostiskt för diabetes. Men jag kan faktiskt äta färskpotatis vilket glädjer mej mycket. Stadig men sakta viktnedgång tills i maj då inget hände. Jag prövar därför nu med Reductil.

GI är definitivt inte hela sanningen för en diabetiker - man måste hålla nere mängden kolhydrater också om man nu inte korrigerar detta med medicinering.

Vart går flyttlasset då?