Jag suger åt mig som en svamp av dina råd ansjo!:)

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Dag 30 för lilla karet.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Gav fiskarna både en delad algtablett och en corydorastablett som jag smulade på ytan innan jag åkte till jobbet. Väl på jobbet väntade jag med spänning på att komma hem igen för att se hur det gått med de små liven. På hemvägen köpte jag en bunt hornsärv och en liten ”stengrotta” gjord av något material som sjunker och är avsett för terrariedjur.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jodå, alla innevånare var till synes välmående vid min hemkomst. Fyra av räkorna hade valt roten med javamossa som sitt favorithåll och den femte bökade runt på limnophilan.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag putsade hornsärven i en balja och lade de snyggaste delarna för sig och de tråkiga för sig. [/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Sedan stoppade jag ner de utvalda delarna i karet. De flesta i det högra hörnet framför polysperman, men också en liten bunt mellan vattenpesten och limnophilan i det vänstra hörnet. En del får vara flytväxt. Detta är ett litet experiment för att jag skall se var det växer bäst.:)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]De kala delarna av hornsärven la jag i en balja ute på balkongen där det ligger i solljus, så får jag se hur det tar sig.[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Eftersom min ramp i lilla karet är svart och saknar reflektorer gjorde jag en temporär lösning genom att tejpa fast aluminiumfolie (sånt som man använder i ugnen) mellan ljusrören och taket på rampen. Syftet är givetvis att öka ljuset i karet. Det blev hafsigt gjort men det är ju ett test. [/FONT][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]J[/FONT][/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3](Även den svarta bakgrunden i lilla karet är ju i dagsläget fäst med endast några bitar svart eltejp.) Jag fixar en bättre lösning i veckan som kommer. Då har jag semester och all tid i världen att trixa med båda karen. Sedan bytte jag också 20 liter vatten i lilla karet. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nu får det hela lugna ner sig för innevånarnas skull och sedan plockar jag fram kameran och tar några kort.;)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag verkar vara fast i akvarieträsket!:D[/SIZE][/FONT]