erikthur skrev:VänAvOrdning_
Hur sjutton kan jag lita att din jycke inte någonsin i framtiden kan bli aggressiv? I de flesta rapporter i den här tråden har ägarna troligen inte haft den blekaste innan det hänt. Kanske inte i fallet med min son - matten ifråga verkade inte förvånad mera förbannad. Desto värre tycker jag.
Och skitsnacket att hunden alltid är utan skuld faller på sin egen orimlighet. En hund är ett djur och inte en 100% av människan kontrollerad varelse.
Min hund kan säkert blir aggressiv om hon skulle misskötas å det grövsta. Om jag skulle slå henne, hetsa henne mot andra hundar etc finns det kanske en chans till aggressivitet, annars har den här rasen helt enkelt ingen latent aggressivitet. Jag har faktiskt aldrig hört talas om en italiensk vinthund som visat aggressivitet.
Men huvudpoängen är väl att det handlar om vem som hänger i änden av kopplet, inte om själva hunden. Ja det finns hundar som lättare kan svara upp på kamp, men om de har rätt förare så händer det inte. Precis som att det finns barn som blir skitungar, men har de rätt föräldrar hålls de i schack..