ansjo skrev:Det är lite det jag menar, det finns inte så mycket att göra åt saken då de blir dåliga, och orsaken att de skulle få detta pga misskötsel eller stress kan jag lova att det inte är:).
Ofta ser man detta på individer som är lite äldre, men det drabbar även yngre fisk. Vad jag erfarit är om det är mycket fisk i karet så kan det komma lättare på fler fiskar, men är det färre fisk i karet är det oftast bara någon som får det.
Jag har Endlers guppy i ett kar och mig veterligt har jag bara sett detta någon gång, och varför kan man undra.
Vill du så är det bara att fylla på med ny fisk i karet, men att detta händer igen kan jag nästan tyvärr lova...
Usch vad tråkigt att det är så vanligt bland uppfödare. Blir ju dyrt i längden att bara fylla på. Inte undra på att många tycker att ungfödare är i så dåligt skick osv.
Hm jag ska nog bara i det karet nu ha mina scalerer och nyckelhålsciklider.Så har jag mina ungfödare (guppies) i mitt andra akvarium. men då vet jag att det inte går att bota utan att det bara är att ta bort de som ser misstänkta ut.
TACK Ansjo för dina kloka svar!!!!!!