Det jag tänker är att vattenlinjen i Akvariumet fungerar i sig självt på samma sätt som bubblan i lodstocken gör, lutar det åt ett håll så samlas det mer vatten i den änden/hörnan som i sin tur ger utslag genom att tumstucken visar ett större djup i det hörnet (aka om akvariet "står högre" i vänster sida så blir vattendjupet större på den högra).

Lodstocken jag lånat av en kamrat däremot visar en grej om man har den på ena hållet (en av sidorna mot sig själv) och helt annorlunda om man har det på andra (vänder andra sidan mot sig själv...tänk som en framsida och en baksida på passet) och då menar jag inte att man vänder det upp och ner eller som i att man försöker loda en vägg.

Så den vågar jag heller inte lita på (vet du möjligen varför den beteer sig så? har för mig att jag varit med om liknande erfarenheter med lodstockar förut). Förstår du hur jag menar med att vattnet i sig själv skulle i sig självt fungera som lodstock och isåfall förklara vad anledningen är till att det inte skulle funka.

Tack på förhand

Mvh Micke