flocki skrev:Var och köpte 2 Red Moor rötter idag. 600kr, kostar att ligga på topp. :)
Sen har jag bestämt mig angående bakgrund, det blir ingen BTN. Jag kanske kommer ångra mig men nångång måste man bestämma sig.
Angående grus så lutar det åt Biltemas blästersand eller kanske rådasand. Vi får se. Skippade den svarta blästersanden, läst en del negativt om den.
Bilder på rötterna:
Jag tror inte du kommer att ångra dig:) Det är skillnad när man har ett akvarium med ett djup på 90 - 100 cm, men i "normala" akvarier tar bakgrunden för mycket plats om man ska få plats med rötter och växter oxå.
Sanden ska du nog fundera en gång till på. Jag har i mitt 400 liters en sand/grus med kornstorlek på ca 1-2 mm. Där har jag väldigt fin utveckling av växternas rötter och upplever hela botten som "levande", inga sur fickor utan syre med andra ord.
I mitt 180 liters har jag fin Rådasand, där trivs växterna inte alls lika bra och grumset som blir, ligger på sanden och virvlar upp vid minsta rörelse. För min del kommer den sanden att åka ut i trädgården nästa gång jag ska göra om det akvariet.