Azur skrev:det är samma butik där den akvarieansvarige gav en kund rådet att bara mata fisken ett par gånger per år, för "fisken äter vatten - de simmar i sin mat!".
Det är också samma butik där den ansvarige gav personalen order att aldrig mata fisken, för då behövde man städa akvarierna.
Det är också den zooaffär, av alla dussintals jag varit i, där jag sett flest undernärda och sjuka fiskar. Det är den zooaffär jag kallat "ett dödsläger för fisk".
Helt sjukt!!! Kan man få vara ansvarig för butiken då? Är det en stor kedja lr är han ägare? Skitsamma, helt sjukt är det iaf..
toccata skrev:
Häftigt att någon såg en ta en fiskmås!
"I juli 2006 såg en privatperson i Varberg något som vid första anblicken tycktes vara en orm som hoppade upp genom vattnet och svalde en levande fiskmås i vallgraven vid Varbergs fästning. Det hela blev känt som "Sjöodjuret i Vallgraven" och under några veckor var mysteriet olöst. Via en hydrofon i vattnet kunde ett expertutlåtande tala om för allmänheten att det inte rörde sig om något sådant utan en mal." / Wikipedia
Ha ha... En mal som käkar fåglar, det känns helt otippat??!! Motiv?? Är de köttätare också lr??? Det kan ju inte vara för att den blev sur på fågeln.. Man kan ju tänka sig om dammen är grund att malarna slogs eller något och fågeln hamnade mitt i stridens hetta, alltså osedd kom undan eller råkade drunkna?!
Jag har haft lika svårt genom åren att förlika mig med det där "Dingofallet" i Australien, där Dingon förmodades ha tagit en bebis. Men samtidigt är det ju en vild hund och Mowgli är ju faktiskt bara en legend och Tarzan en roman.. Alla djur vill ju inte ta hand om våra bebisar... :( :D
Liknande gåtor får man ju hoppas att man får svar på någon gång framöver.. ;)
Jag såg iaf den lilla blyga skönheten igår och den verkade pigg och rask det lilla jag hann se.. Mat finns det gott om i räkkaret men nu åker vi som sagt till landet.. L085 käkar väl inte upp räkorna iaf!!!?