Idag fick jag mina snäckor. Det kan nog konstateras att man inte bör handla från den här personen igen. Packeteringen var visserligen noggrann, men vad hjälper det när snäckorna säkerligen har varit döda i en vecka? Mina thunderbolt skickades i en påse som var hopknuten på mitten, så det blev som två påsar. Den ena läckte och de snäckorna hade inget vatten. Otroligt nog har tre av dem klarat sig. Superyellow skickades i en egen påse, vattnet i den stank som det gör när en äppelsnäcka har legat död ett tag i akvariumet. Snäckorna där visar inget tecken på liv, jag har tagit upp dem för granskning och konstaterat att två av skalen är helt tomma. Med tanke på vattnets lukt är de andra antagligen inte vid liv. Som du sa whistler, det blev dyra snäckor. Om det är så att alla de andra är döda så har jag betalat nästan 200 kr/st för mina tre thunderbolt. Hur gjorde du? Kontaktade du säljaren och berättade att dina var döda? Jag vet inte hur jag ska göra. Jag är otroligt besviken, men känns inte som att det är lönt att ta upp det. Jag kommer inte ihåg om han skrivit något om vad man gör ifall de är döda. Många kräver foto, men när det gäller snäckor så bevisar det ju ingenting.

Det här var väldans tråkigt.