[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Köpte två reflektorer idag. En till lilla karet och en till stora. Skall installera dem i helgen och se om de var värda pengarna.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Fick ansa limnophilan i lilla karet igen och planterade överskottet i stora karet. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Möblerade om cryptocoryner lite i stora karet för att jag skall ha plats med limnophilan där. Jag tror att det kommer att bli snyggt![/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vid tillfälle måste jag nog göra ren limnophilan i lilla karet ordentligt. Den ligger så tätt att en massa grejer fastnar i den och sedan finns det en massa luftrötter också.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Det är en trevlig växt den här limnophilan och den passar mig bra. Den är snygg, växer bra och både tetror och räkor gillar den.:)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Fortfarande inte en skymt av kakaduahonan. [:(][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Mina räkor i lilla karet har vuxit jättemycket! Dvs de få jag fått syn på. Samtidigt har jag lyckats se 4 st på en gång. Några tomma räkskal har jag fiskat upp, så de ömsar ju. Det skall ju finnas 10 räkor i lilla karet men om övriga finns kvar så gömmer de sig väl. Microrasbororna ser man inte heller mycket av. De skall också vara 10 st men jag har sett 4 på en gång som max.:confused:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nu håller ju dessa små firrar samt räkorna mest till någonstans bland limnophilan, så det kanske inte är så konstigt att jag inte ser dem. Någon enstaka gång kan jag se en otocinclus eller två ett kort ögonblick. Ancistrusen kommer fram när det är mat på gång. Annars syns hon inte till.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]De man ser av i lilla karet är de 5 svarta neonerna. Dvs de som skall flyttas till stora karet någon gång. Jag börjar fundera att om jag flyttar neonerna så kommer lilla karet att se helt tomt ut. Eller också kommer de andra innevånarna fram om neonerna flyttas. Vad tror ni?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Neonerna är ju lite mer "på" än de andra varelserna jag har i lilla karet, speciellt vid matdags. Speciellt en hona är dominerande och har bestämt att halva karet är hennes revir. Nu har jag aldrig sett henne vara sur mot någon annan i karet än de övriga neonerna, men jag vet ju inte säkert. Jag tror att det skulle vara bättre för neonerna att komma till stora karet och vara med sina artfränder.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag tror både det ena och det andra ser jag. [:o] Det är väl bara att ta nya tag och se om det håller. Ett perfekt tillfälle att fånga neonerna måste ju vara när jag plockar ut all limnophila för att rensa den.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Och det där med att rätta till stora karet funderar jag också hårt på. Det känns som ett övermäktigt projekt i dagsläget som jag nog inte fixar utan hjälp.:([/SIZE][/FONT]