[SIZE=3][FONT=Times New Roman]De fem neonerna, som gäckade mig så länge, är nu äntligen flyttade till stora karet! :D[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag gömde den gröna håven väl bland cryptocorynerna och föste mycket lugnt och försiktigt in dem en och en med den svarta håven. Men det gick ju inte på en kvart precis. Emellanåt avbröt jag och lät det hela lugna ner sig för att inte stressa innevånarna i karet.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Därefter plockade jag bort all limnophila och damsög botten, rensade växterna i en balja och planterade om. Jag minskade även lite på flödet i den andra pumpen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]En räka hamnade i baljan och jag märkte den inte innan jag plockade upp växten den satt på för att rensa den. Jag tror inte den for illa, för vattnet jag hade i baljan var akvarievatten. Den simmade raskt iväg i karet i alla fall. [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Neonerna i stora karet tyckte om att få kompisar. Redan när lilla karets neoner fortfarande var i plastpåsen samlades de fem lösa tätt runt påsen. Nu håller de ihop rätt fint och det var ju inte så tokigt med ett litet stim på 10 svarta neoner. En av neonerna från lilla karet har en liten fläck på ena sidan, så jag får hålla lite koll på den. Jag tror att den blivit biten av den stora honan.[/FONT][/SIZE]