taxidermy skrev:Hm.. Jag läste i en tråd att det var väldigt svårt att få dem att föröka sig eftersom de inte klarar av det själva, man måste flytta äggen till ett annat kar och hålla på? Visst skulle jag vilja få yngel på dem men som sagt, det verkar lite svårt? Då verkar det nästan roligare att ha lite fler fiskar.
Bra, då vet vi förutsättningarna:)
Några Otocinclus malar som käkar alger tycker jag är självklara invånare.
Ett litet stim av några av de mindre Corydoras (pansarmalar) borde fungera, även om det är gränsfall på antalet liter.
Sen vill du säkert ha en tetra. Ditt akvarium är lite litet för de flesta teteror, även om det står 45 liter på neontetra så blir det varken bra eller att fisken trivs.
Någon som jag skulle kunna tänka mig är Nannostomus marginatus Smycketetra. Har själv denna tetra nu och har haft den i stort sett alltid, den är ett riktigt smycke, när man tittar efter. Men det kanske inte är en fisk som grannarna ser direkt när de kommer på besök:D
Detta är mitt förslag, du kommer säkert att få ett dussin förslag till, bara så att du blir riktigt förvirrad;)
Men det intressanta med våran hobby är att alla de andra kan ha lika rätt som jag har:p