Katharina skrev:
Jag tror att de vänjer sig vid att det är yngel... Alla mina yngel blev uppätna ända tills alla mina stora honor ynglade samtidigt och jag samtidigt stoppade tillbaka förra månadens yngelskörd från yngelkaret. Då blev babyboomen övermäktig och alla vande sig vid att det fanns så mycket yngel. Däremot åt man fortfarande upp de röda ynglen???

Jag fattade ingenting, så jag köpte ännu fler platys och nu har klarar sig även platyyngel.. Men sjutton vad jag har yngel nu!!! Måste ta mig tid att fånga upp lite... :D

Att skapa en babyboom är alltså det bästa sättet att vänja fisken vid att det finns en massa bebisar i karet och att sedan låta dem vara... Tänkte kanske försöka skaffa Mollys nu och se vad som händer med de svarta ynglen.. :D

Risken är stor att alla BM (Black molly)drabbas av vita prick, de är lite känsliga för det när man blandar olika arter, BM bör man helst hålla som enda levandefödare, i alla fall enligt mina erfarenheter, men det finns säkert olika erfarenheter som säger det motsatta, allt beror på VILKEN BM-variant du får tag i och hur denna odlats.