Lråd Tåning.. Öööhhh!

Daniel ibland är du så klockren inom alg-scenen att man helt enkelt ställer sig frågan om inte du borde doktorera eller i alla fall skriva en avhandling inom "Algea" eller nått..

Vi har ju konverserat lite kring mitt papegojträsk och din beskrivning här kring händelseutvecklingen stämmer på pricken, toffsarna som spridit sig som en löpeld genom akvariet har krympt ihop efter användandet av EC och är på kraftig tillbaka gång och har krympt ner i storlek, daglig tillsättning av NutriSI har löst problemet med UV-C lampans nedbrytning av mikrogödning och javaormbunkarna har nu slutat att skicka ut bleka skott och nya helt oangripna blad har börjat lysa vackert grönt i akvariet.

Dom kraftigt angripna bladens toppar fick för några veckor sedan istället en tillväxt av små kollonier med trådalger men jag har nått en viss balans med användandet av mäskad-CO2 genom bruket av den stora vintunnan och jag ska precis som du säger ha lite is i magen och bara koncentrera mig på att hålla en kontinuerlig gödning.

Jag håller inte på att rensa "ogräs" mekaniskt utan låter algerna härja tills dom inte trivs längre och det dröjer ett litet tag tills jag får upp ett par armaturer till men då är då och nu är nu så tack!

Mvh Gaffel