oskarwallin skrev:sant ifall du ska köra Stenkoraller så klarar de sig ju lättare i ett lägre kar än i ett clownhotell.
sen så är ju faktiskt inte en okej t5 ramp så dyrt, speciellt inte ifall man köper begagnat :D skummare är ju inte nödvändigt men jag ser skummare som att det drar ner kostnaden för skötsel, salt är inte är så billigt och med skummare behöver man inte lika mycket vattenbyten, du klarar dig iof med en Rio Nanoskummare.
Levande sten kan fraktas ganska lång tid, 4h är inte problem ifall du har fuktigt tidningspapper runt (saltvatten) glasrosor kan dock fixas med något som kallas "joe`s juice" som man har i karet och diverse hemmakurer som funkar bra.
I ditt kar kan du ju köra Ett innerfilter med diverse kemikalier och kanske ett med lite extra biobollar, sen borde ju en streamer räcka.
frakt vet jag inte hur mycket det skulle kosta, jag är inte hundra på det här men jag tror att du måste sätta GLaslister på alla utsatta aluminiumbitar i ditt kar... fast den frågan kan inte jag svara säkert på då aluminium får en skyddande hinna av aluminiumoxid som gör den ganska resistant mot kemiska reaktioner.
Hur du än gör så LYCKA TILL!!!!
Mvh Oskar Wallin
[COLOR=blue]Nu vet jag inte ens om jag ska ha ett salt, men iom att jag har relativt mkt pengar från sommaren så är jag riktigt sugen. Det känns lättare att skaffa ett hotell, men ändå bättre med det karet jag har då det kanske ger större utbud i koraller då det bara är 30cm högt. Det kanske iofs funkar lika bra med ett hotell och isf så är saken biff :p[/COLOR]
[COLOR=blue][/COLOR]
[COLOR=blue]Vissa sägar att det krävs ganska mkt för att alu-ramen ska ta skada, vissa säger att det inte går och vissa säger att det räcker med att kleta på silikon. Vad tror ni?[/COLOR]