Kramfors skrev:
Det är inte bara mina hundar som attackeras, en tax har blivit dödad.

En orsak att Cairnterrier drabbas är att den har svansen rätt upp.

Felet är att allt för många vill ha en tuff hund som Rottweiler för att sedan inte klara av hunden.

En Cairnterrier är aldrig rädd något.

Jag såg på TV från England när de jagade Grävling med Cairnterrier.

Ordet "cairn" är gaeliska och betyder "stenröse", vilket härleder till rasens funktion som bl a grythund.

Den skall vara orädd och glad till sin läggning och uppträda självsäkert men inte aggressivt.

Jag vet att det är en tuff hund och den kan trots allt vara ganska aggresiv mot andra hundar. Det är inte lätt att "läsa" hundspråket och det var ingen kritik mot dig som hundägare utan bara ett tips. Det är ganska naturligt att en liten hund är aggresiv mot en stor hund eftersom små hundar försöker skrämma bort stora hundar. Jag tror att vi aldrig helt kommer lösa problemet med att stora hundar biter ihjäl små hundar. Tyvärr är det en del av hundarnas liv. Däremot skall vi jobba för att undvika alla dessa händelser och få ner dom till ett minimum.

Jag tycker verkligen att det är synd att du har drabbats igen men kan du prova att komma med ett förslag som skulle kunna förbättra situationen och motivera gärna.