toccata skrev:Igår flyttade vi upp en del grejor från Växjö till Solna, totalt tog resan 7,5 timmar, sen tog det ytterligare 2 timmar tills jag kunde packa upp fiskarna. Jag hade inte haft syrgas och alla mådde bra ändå. Gjorde iordning akvariet i dåligt ljus klockan ett på natten och koppade bara in fiskarna under kort tid, men det gick bra. Detta beror nog på att Solnas vatten är så mycket bättre än Växjös. :)
När jag flyttade till Solna med lite andra grejor för ett halvår sedan växte skäggtömmarna på mina pansarmalar ut på två veckor, trots att jag haft samma sand i Växjö.
Då vi bara ska bo i den här lilla lägenheten en kort tid kan vi inte ha två akvarier som förut, så jag har inrett akvariet så att en tredjedel är gjort för pansarmalarna....
Som skiljevägg mellan de olika typerna av sand har jag lagt en linjal. Frågan är nu bara om linjalen innehåller någon sorts farlig plast? Vad tror ni? Skulle ni ha chansat?
Den är så perfekt nu. Akvariet är ingen skönhet men det fyller en funktion! Mina pansarmalar (3 cm) måste ha många gömställen för MONSTRET (Ancistrus på 12 cm). :)
fint inrett akvarie..! vad har du för "klängväxt?" eller den som är längst till vänster som ligger på ytan :)