Solid skrev:
10 L Walstad med Körsbärsräkor
Allt funkar super än så länge - ni anar inte vilken känsla det är när man aldrig lyckats få någon riktig balans i ett akvarium förut - och aldrig haft ett som ser så naturligt (?) och fint ut [:D]!
Så fick snäckorna (posthorn + en okänd med avlångt skal) flytta in på en gång och någon dag senare hällde jag faktiskt i ett litet gäng räkor från räkburken också.
Är tyvärr rädd för att jag har för lite växter i uppstarten och jag lär väl se snart och det blir någon algboom eller inte... Jag njuter nu så länge innan någon katastrof hunnit ske [:o]
I dagsläget ligger pH på 7,4 och invånarna lever än... Det får bära eller brista!
Kul, hur länge har det varit igång nu???
Den heter Malysisk någonting.... Ska kolla om jag hittar det... Gömmer sig i gruset och är alltså svår att reducera antalet på och städar inte lika bra som Posthorn.. Men de är faktiskt ganksa fina...
Hoppas du slipper algboomen... ;)
Mick13 skrev:Kul och se att allt flyter på Solid =)
Räkkaret är nu klart för att ta emot räkor. Växterna tar sig och växer hyfsat, tror ifs. att de lider lita av att det är näringsfattig för det bebos bara av posthornsnäckor som trivs ypperligt. Jag har planer på att skapa en växt burk som jag ska besätta med posthorns-snäckor och göda med små doser ner malt blåkorn. Men jag har blivt varnad för algsoppa och nitrit spik.
Men då använder du ju konstgödning... Det har jag lite svårt för när man kör just Lowtec... Det går i klinch litegrann, men det är jag... :D Det känns som om man "ska" köra naturligt då... ;)
Räcker det inte med kaktusjord lr vad då??? Varför peta i ännu mer och få algblomning, övergöda akvariumet som vi gör med våra hav??? ;)