Hej :)
Gjorde du något med roten innan du la ner den i akvariet? vad använde du för sand?
Du kan ge dom lite mat om du vill. Men bara några flingor (om det är det du matar med) se till att dom får i sig maten. Mina platyn går inte på mina växter, men har ingen ormbunke. Hade däremot mollysar som åt, är väl lite växtätare.

Det kan ta ett tag innan du får balans i akvariet, men nu när du har i fiskar, så kommer det komma igång. Börjar du se att dina fiskar mår dåligt, så bör du nog göra något åt det. Men johanski skrev igår tror jag att det inte var någon fara att du hade höga värden med KH eftersom du får bra vattenbalans. Nu ska jag inte yttra mig om det är bra eller dåligt, för själv har jag ingen aning. Antingen lägger du in en fråga på vatten eller så söker du i forumet på för högt KH :) där får du upp massor av tips om vad du ska göra :)

Tomty skrev:
Hej igen!

Nu är det lite grumligt i vattnet efter ett dygn... Det kanske är mangrove som färgar ?

Jag ser att de tre platy(na) äter på mina ormbunksväxter. Jag har inte gett dem någon mat. Skall jag göra det eller skall jag vänta till imorgon ?

KH låg på mellan 6-10 igår vid starten... Bra eller ?

Nu är det lite smuts på botten efter växterna. Skall jag vänta med att ta bort detta eller ?