Ja fisken är nog vaken på det mesta men,trasiga fenor till följd hyper stressiga fiskar kanske om man har otur en uppäten fisk på morgonen,sen är malar nattaktiva precis som kräftorna är så det är nog inga problem.KoiKe skrev:en bekant till mig har en flodkräfta i sitt 250 liters malawi kar...malawis från 3-12cm skulle jag tro å vad jag vet har ingen fisk blivit attackerad ännu å den har nog gått där i 1 månad nu i alla fall
Han har även ett gäng med ancistrus malar å dessa har också fått vara i fred
kan även säga att de är la mellan 22-28 grader i de karet
Växter är heller inget problem i hans kar vad jag vet
Kräfter bryr sig inte möe om vattenkvalite eller liknande utan dom är tåliga saker
Sen är det nog lättare om man har egen erfarenhet av det som man kan dela med sig det brukar underlätta.Dem som har erfarenhet av Kräftor vet att det inte går att ha dem med växter och att det ibland går en och en annan fisk till menyn,av att man skall ha god Filtrering är av all mat dem får till menyn som tex Fiskrens.
Tempen låg väl hos mig 20-22 grader men dem trivs nog på lägre tempraturer,det såg man på hösten då det sjönk lite mycket piggare så vad kan man säga lägre tempratur till kräftan,allt detta vet man om man har egen erfarehet av att ha Signalkräftor i ett Akvarium så lätt var det!!;)