Mamma Mia skrev:
Om du bara ska ha ett litet räkkar, rekommenderar jag att du håller dig till EN sort. När du säger röda antar jag att du menar körsbär - som korsar sig med vita och gula. De är ena hejare på att få ungar och ett litet kar blir snabbt för litet.... om du inte bryr dig om att färgerna blandas, varför då skaffa fyra olika??? Fattar inte riktigt logiken i det...

Ja jag visste ju inte att färgen skulle återgå till det vilda, utan trodde att de kanske blev fläckiga eller så och det hade inte spelat mig någon roll. Jag ville helt enkelt ha olika färger, sen hade det inte spelat roll om de i fortsättningen inte var enfärgade i sig. Och jag kommer som jag skrev tidigare hålla antalet nere genom att lägga över små i det stora karet så de blir till mat.
Sen så måste man få fråga utan att bli kritiserad (att skriva bara i VERSALER och med flera utropstecken är väldigt kritiserande) så att man får veta varför vissa saker rekommenderas och andra inte. Sen huruvida du fattar logiken eller ej är en annan sak. Om jag inte vet innan, så frågar jag. Alla är vi barn i början, tänk på det.