ToveTott skrev:
MaxB:Tack så mycket! [:I] Målet var just att få det att se naturligt ut. Det tog sin lilla tid att få till det. Bakgrund är på gång, har bara inte haft tid. Det blir en ganska mörk bakgrund med rötter och stenar. Jag hoppas att det kommer att se bra ut.

En motivbakgrund med andra ord... ja, det kan i vissa fall faktiskt vara helt OK. Jag hade själv en riktigt "utskälld", här på zoopet, bakgrund i ett av mina kar, bestående av en vaxduk med ett fotomotiv av stenar... ja, jösses - jag som i 36 år alltid har haft svarta bakgrunder i mina kar... Jag såg ju själv hur tokigt det blev och bytte sedermera ut den mot en homogent svart bakgrund.

Men jag tycker dock du kan pröva en motivbakgrund - om du känner att du tycker att det kan bli snyggt - det är du som bestämmer!:)
Men, prova alternativt med en helt svart också - så märker du vilken som känns rätt för dig.
Med en homogen bakgrund lyfts det man har i karet fram och accentueras - ögat går till innehållet i karet och inte till själva bakgrunden.
Trots detta kan det faktiskt finnas tillfällen då en motivbakgrund lyfter helhetsbilden i ett kar - men då är karen ofta mediokert inredda, och det är verkligen inte ditt!!!
Men, som sagt, testa gärna båda varianterna - min högst personliga åsikt är dock att jag tror att en svart, eller mörk, homogen bakgrund skulle passa perfekt till ditt fint inredda kar!:)