smurfmats skrev:
ser riktigt lovande ut!!! :)

o väldigt kul att du har så många inlägg!! :D mer än alla oss andra tillsammans!!

Tackar. Kan uppdatera lite hur "projektet" framskrider:

Skynda långsamt är ordet.
Svårt att få saker gå fram i den takt man själv önskar. Märkte att när bakgrunden var installerad stack den upp något. Så för att möjliggöra täckglasskivor krävdes en ansning på 0.5cm.

Funderade ett tag på hur detta lämpligast skulle göras. Första slutsatsen jag drog var att det måste vara nåt sorts powertoo inblandatl. (försöker bygga upp arsenalen och jagar anledningar till investering med ljus och lykta:))
Elhyvel, bandslip, sticksåg, elfil, tigersåg etc. vad skulle passa? vad behöver jag mest inför framtiden? Efter noggrant övervägande föll beslutet på en sticksåg. Köpte nämnda med ett fintandat blad och friserade.
Gick över förväntan, så roade mig även med lite sandtvättning, oj vad jag saknat det ! ;)
Lyckades även klämma in ett läcktest övernatten, upptäckte dock vid fyllning att akvariet inte står perfekt i lod. Diffar det mer än 2 mm blir man ju tokig, så blir att åtgärda det ikväll efter tömmning.

Hoppas dock på att klara av agendan med att ha karet planterat och med första invånarna innan nästa vecka börjar. Hoppas att denna projektplan godkänns av helgprojektledaren, får hålla tummarna att hon uppskattar ambitionen.