sant, men var det kulfisk eller dvärgkulfisk ? för denna är INTE stor =) men jag ska rapportera. idag hittade jag en död räka.. men jag vet inte om mina räkor får den mat dom behöver >_< dom kankse e köttätande räkor?

De behöver räkpellets och algtabletter i första hand. Jag har hittat en bra, Tetra Crusta Meny. Den innehåller 4 olika sorter. En räkpellets, en granulat, en algtablett och en "crisps" som jag inte riktigt vet vad det är.. ;) Räkorna verkar älska den varierande kosten iaf.. Sen älskar Crystal squash men mina gula och gröna bryr sig mindre.. samma med cyklops, tror jag... men alla äter...

tuvok skrev:
Mina dvärgkulfiskar har i alla fall lämnat de vuxna körsbärsräkorna i fred. Däremot har jag aldrig sett några räklingar i det karet, så de lär nog ha blivit mellanmål för kulfiskarna.

Jag tror att man kan ha tur eller otur. Jag tror att räkorna ska vara i karet först så att kulfisken aldrig tänker på dem och att man inte ska stoppa i nya, andra sorters räkor för då kanske kulfisken helt plötsligt kommer på att de går att käka.. Jag tror också att det kan gå bra länge och sen helt plötsligt så käkar de upp alla räkor över en natt, typ.. ;)