Heh har nästan 200 000 i skuld till CSN och det är inget jag bara betalar av på ett bräde...
Om jag kunnat hade jag gjort det. Sedan en 5000 till ett kredit företag för datorn (hade nyligen bytt jobb när förra burken kraschade och hade inget annat val än att köpa på krita för att kunna köpa den med en det samma). Det är priset för att vilja ha något snabbt. Sedan en skuld på bilen på en 30 000.
När jag började att läsa tråden så tänkte jag att "jag är inte särskilt skuld satt", men nu när jag rannsakar mig , vet i sjutton om jag klarar av en fördubbling av räntorna vilket man rekommenderar som en måttstock vid rådgivning. Jag är nog en av de som bankerna kredit företagen ser som potentiell kund då det kommer erbjudanden om snabba lån utan säkerhet med jämna mellan rum. Men dessa lånen kostar mer än de smakar. Jag är i tankarna på att byta upp mig till ett 300L kar och de tänker jag köpa kontant och begagnat. För denna lågkonjunktur kommer att hålla i sig 1-3 år och jag ämnar inte lämna hus och grund ;-) Jänkarna lär ha en ordentlig finnas baksmälla under denna period enl. initierade källor på banken jag jobbade för tidigare. Resten av världen får lida för att deras banker lånat ut pengar till de som inte har möjligheter att betala.