Här har det hänt grejer minsann!:)
Jag upptäckte att jag haft problem med helt stillastående vatten längst bak i vänstra hörnet i 720 liters. Kanske detta var anlednigen till att fiskarna dog i 720 karet. Detta ville jag nu råda bot på med hjälp av en
[ATTACH]14350[/ATTACH]
Denna pump verkar enbart bakom BTN vid vänstra hörnan bakom bakgrunden och cirkulationen i karet har blivit märkbart bättre och vattnet klarare.
[ATTACH]14351[/ATTACH]
Förutom detta ytterfilter körde jag ju igång en NewJet 1400l/h bland filterkuberna bakom bakgrunden
[ATTACH]14352[/ATTACH]
Jag kan säga som så att hela 720 liters fått ett riktigt lyft!
Jag har en Aquabee 3000l/t som blåser ut i karet. Och så har jag Fluval 350 som kör 1000l/h i vänstra hörnan och NewJet 1400l/h som blåser ut bland filtermattekuberna bakom bakgrunden. Detta har gjort en jättestor skillnad i vattnet!
Firrarna mår märkbart bättre. :) Jag har fått både ancistrusyngel och agazzisiyngel i karet. Hur dessa kommer att klara sig med tetrorna återstår att se.
Som hjälp på vägen har jag börjat med Easy Carbo för att få växterna att blomma ut och erbjuda täta gömställen. Jag är så glad!:D
Sedan jag bättrade på cirkulationen bakom bakgrunden och det hela har kommit igång har inte en firre dött. Kanske vågar jag snart utöka antalet tetror och ta ett steg närmare det jag tänkte från början.[:o]