Vi byter lite vatten varje vecka!
Vi läser väldigt mycket både på zoopet och på nätet i stort, suger i massor av kunskap! Att vi har fiskarna i vår lilla skål beror på att de i zoobutiken inte var så snälla att de informerade om vad våra små älsklingar vill ha. Vi läste på efter att ha handlat de så det är lätt att vara efterklok just nu...
Sambon kommer hem med grejer till stora karet på måndag så nästa vecka ska ägnas till att fixa det iordning!! :-)
Du skulle bara veta vad de sa till mig i en av akvariebutikerna här på ön igår, jag blev helt paff och insåg att de inte har den blekasye om vad en kampfisk behöver...
Frågade nämligen när jag köpte värmaren om de hade någon teori om varför hanen var alldeles blek. Till svar fick jag att han vill gå i en pytteliten skål, ensam och så vill han inte röra på fenorna!!! De hade oxå lurat på oss två hanar en gång vilket slöt med att den ena dog, svaret vi fick då var " vad säga fiskar göra så"...
Nu vet vi och kan mer om vår fisk därav stora karet!! Skäms för att de går i sin lilla skål....