Men det är ju en jättesvår fråga. Vi har på en gata i närheten där jag bor problem. Det bor fyra hundägare på gatan. Tre har jättekoll på sina hundar och det är inga problem. Den fjärde har någon slags stor hund (jag är inte någon hundexpert, är dock uppväxt med jakthundar), denna blir helt galen varje gång någon går förbi deras hus. Dom vet väl om detta och har den därför kopplad. Men, det har rymt ett par gånger och vid två tillfällen gett sig på andra hundar och skadat dom.
Jag känner mig inte väl till mods när jag går förbi med min dotter på två och ett halvt år och inte när jag är själv heller om jag skall vara ärlig. Men vad skall man göra, de tre andra hundägarna på gatan sköter sig utmärkt så man vill ju inte inkräkta på deras hundliv med jobbiga regler mm. Men läskigt nog är ju inte chansen försumbar att den arga gycken får något annat än grannhundarna i sin väg nästa gång han rymmer.
Men ni måste väl ha kommit fram till något, ni har ju ändå skrivit spaltkilometer :-) Så hur kan era ideer summeras?