matte159 skrev:
[COLOR=blue]Hahahah...:D Precis, det är ju bara fördelar med Troffar :p[/COLOR]

[COLOR=blue][/COLOR]

[COLOR=blue]Visst, jag har ju aldrig ägt någon Discus och jag blir inte förvånad över att de har ett speciellt beteende, man har ju sätt hur ynglen äter på föräldrarna och jag vet inte om det finns någon annan fisk som gör så. Men, som jag skrev innan, de är ju så lååångsamma :p[/COLOR]

[COLOR=#0000ff][/COLOR]

[COLOR=#0000ff]Har du någon favorit-räka du ska slänga i karet, det lilla menar jag???:)[/COLOR]

Det var jäsiken vad Kjelle var Hot, Hot, Hot idag.
Ahh, Discusarna är helt underbara att studera - jag kan ärligt talat inte fatta hur folk kan tycka att de är långsamma och tråkiga - de rör sig majestätiskt mellan blad och grenar, fajtas lite sinsemellan, honor och hanar spelar för varandra - och leken är försiktig och känslig, deras yngelvård en fröjd för ögat och själen... ja, vad kan man mer begära. Ett par timmar framför karet i en skön fåtölj, en god whisky i näven - ja, det är Discusfröjd det!

Troffarna är heta och ivriga, har hela tiden tokiga upptåg för sig, leker villigt och ofta och är ju så fantastiskt fina att titta på.

Så att nu jävlar skall här satsas helhjärtat på riktigt urtråkig fisk för min del - och det kopmmer att bli fantastiskt kul, vänta bara! Sedan är det ju lite hetsande när "Chefen" trackar en lite också - då måste man visa resultat!:)